Home > Uncategorized > Cum poti pierde 20 de clienti cu un simplu desert?

Cum poti pierde 20 de clienti cu un simplu desert?

Ei da, cam asta am patit saptamana trecuta!

Mai exact, martea trecuta am avut la meniul zilei ca si desert prajitura cu branza la cuptor; gustoasa, excelenta. Si de buna ce-a fost a trecut mai repede. Si s-a mai facut inca o tava. Insa nu cu branza, ci cu piersici. Insa evident ca a ramas, cam jumatate de tava. Un desert tare bun. (Eu recunosc ca nu prea ma pot abtine de la asa ceva si de-aia nu prea scad sub 90 kg, desi fac atata miscare, cat zece la un loc.)

Revenind la desert, miercuri la pranz, pentru ca desertul cu piersici prinsese atat de bine, colaboratoii mei dragi de la bucatarie au decis ca pot trimite si mirecuri, la o parte dintre clienti, acelasi desert.

Judecand la rece, hai sa zicem ca n-ar fi asa o mare problema. Sa fim seriosi, si acasa iti mai ramane desert si pe a doua zi.

Insa in acest fel, ce am transmis clientilor??

….da, da, asta am transmis!! Am transmis ca nu prea ne pasa de ei, ca la o adica le livram si mancare gatita cu o zi inainte!

Si au interpretat gresit? Pai si eu as fi crezut la fel!!

Si ce credeti ca s-a intamplat???! Ei bine, joi am avut cu 20 de comenzi mai putine la meniul zilei!!

Bine, cei apropiati care ne cunosc, stiu ca la noi mancarea este permanent proaspata, ca ne aprovizionam zilniz si pentru pranz servim doar ceea ce gatim in ziua respectiva. Dar clientii de unde stiu asta?? Pai n-au de unde stii.

Bine, cei mai sceptici dintre voi veti zice ca mai spun si brasoave, ca nu-i chiar asa; par example, ce facem cu mancarea care ramane?

Pai o sa va spun, pentru ca totul are o logica matematica!!πŸ™‚

La felul doi, nu-i problema, pentru ca gatim exact cate comenzi avem.

Iar la ciorba, daca ramane, ei bine, da! Prefer sa arunc. De ce? Dintr-un calcul matematic. Poate sa-mi ramana ciorba care pe noi ne-a costat sa zicem 100 lei (atentie, doar ciorba care a ramas, ca toata ciorba evident ca ne costa …ohohoo..). Pai prefer sa arunc cei 100 lei, decat sa pierd 5 clienti permanenti. Pentru ca 5 clienti permanenti pot sa-mi aduca castig intr-o saptamana poate mai mult decat 100 lei. Insa 5 clienti perduti imi pot aduce pierderi muuult mai mari decat 100 lei!!! Cu mult mai mari!!!; atat din vanzarea lor, cat si a prietenilor lor. Pt ca un client nemultumit cu siguranta va spune si prietenilor sai.

Am facut in ultimii ani un calcul simplu: un client multumit imi aduce in medie inca alti 5 clienti. Insa un client nemultumit imi poate pierde alti inca 11 clienti!!!

Asa ca pentru noi, cel mai important este sa avem CLIENTI MULTUMITI! Bineinteles, clienti profitabili, nu vanatori de reduceri. Pentru ca DA, am mai invatat un lucru: reducerile nu-mi aduc clienti fideli. Mai bine dam ceva din partea casei, decat sa facem reduceri. Si asa cum stiti, chiar ne place sa dam din partea casei: si platoul casei, un pahar de palincuta, un pahar de vin, o cafea.. c-asa-s obiceiurile la noi!!

Cred ca ne-am invatat lectia si n-o sa mai repetam astfel de mici erori. Si ca sa vedem exact unde stam, am provocat si o mica discutie pe pagina de pe Facebook, sa luam “temperatura”clientilor. Vrei sa vezi ce-ai zis? Da clic pe postare:

//

Categories: Uncategorized
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

