Home > Uncategorized > Povestea restaurantului “Nobila Casa”

Povestea restaurantului “Nobila Casa”

“Totul a inceput in vara anului 2014, cand intr-o conjuctura mai delicata, am fost obligat sa caut o posibila varianta de rezerva la restaurantul pe care l-am deschis in 2004 (restaurnatul Moara cu noroc).
Asa am ajuns in locatia unui fost restaurant, “Crama Jager”, renumit in anii “90, insa uitat in paragina in ultimii ani. Cand am intrat prima data nu puteai respira de mirosul de mucegai!
Am stat si-am cantarit vreo 2 saptamani toate optiunile si toate detaliile. Am facut chiar si studiu de trafic; am numarat cate persoane trec prin fata localului la diferite ore din zi si am comparat cu alte zone.
Dupa ce m-am decis si-am batut palma cu proprietarii spatiului, am stat si-am chibzuit ce ar trebui sa fac; care ar trebui sa fie povestea.
Si am inceput lucrarile:
Am indepartat braul de lemn putregait, am dat jos toata tencuiala, am scos molozul dintre rosturile de la caramizi (!!!), am refacut rosturile, apoi am luat la slefuit caramida cu caramida! Am spalat peretii, dupa care am curatat cu solutie de acid speciala. Iar ultima operatie a fost tratarea caramizilor cu solutie protectoare speciala. Nu am vrut sa folosesc lac, am vrut sa ramana touch-ul natural al caramizii!
Daca ii spun la cineva ca doar la pereti am lucrat 3 luni, o sa zica ca-s dus cu pluta!
La vreo cateva saptamani dupa ce am inceput lucrarile, ideile imi zburdau in toate colturile ferecate ale etajului superior! Atatea idei aveam, ca habar n-aveam ce sa fac. Un prieten m-a sfatuit sa vorbesc cu un designer! La recomandarea unuia din cei mai seriosi oameni de afaceri din SM, am sunat-o pe Lili. Destul de reticent la inceput! Eu le stiu pe toate. ce nevoie sa am de un designer?!! Dar am povestit, Lili s-a arata entuziasmata si ne-am apucat de lucru. Nu prea am priceput eu in primele zile cu ce poate sa ma ajute, insa am dat bice! Ei bine, in cele 6-7 luni care au urmat am realizat ce inseamna sa lucrezi cu un profesionist.
Si asa au inceput sa apara ideile care au conturat povestea celui mai cochet restaurant din SM, un restaurant cu specific boieresc:
-am folosit doar 3 materiale de baza: caramida, lemn si fier forjat. Inlusiv la baie suporturile sunt din fier forjat
-coptorul pe lemne din centrul restaurantului, cu aspect de semineu. Coptorul care mie imi aduce aminte de bunica si cozonacii ei deliciosi.
-inevitabil a venit ideea de a introduce cafeaua turceasca la nisip, cu caimac, dupa reteta originala. Cui nu-i place sa se lafaie pe o canapea in fata cuptorului, savurand o cafea cu arome orientale? Cine nu vrea sa fie “boier” macar pentru cateva ceasuri?
-grinzile din lemn de pe tavan, care iti dau sentimentul de stabilitate si vesnicie
-geamurile refacute si iluminate, ce-ti dau seara senzatia ca te afli pe o veranda, la un pahar cu vin alaturi de prieteni, nicidecum intr-un spatiu inchis de la subsol
-barul din caramida, cu blat gros de lemn si scaune inalte de bar
-“colturile albe” care pun in evidenta spatiul in tot volumul sau
-ornamentele din fier forjat, adevarate opere de arta. Evident, “potcoava” a devenit sigla restaurantului! O sigla cu multe semnificatii, ce vine ca o continuare a traditiilor de la primul restaurant. am inclus peste 200 de potcovea in diferite elemente de mobilier: sigla, cuiere, rafturi pt flori, etc. Am avut norocul sa dau peste un super meserias din Mateszalka, un tip incredibil pasionat de mesaria lui, ce ne-a creat “chestiile” astea faine din fier forjat, cu aspect de vita de vie, cu struguri care par adevarati, numai buni de cules.
-scarile de la intrare placate cu lemn masiv de stejar

In final a iesit un locsor drag inimii mele, un loc unde sper ca prietenii mei din Satu mare sa petreca multe clipe frumoase, multe amintiri de neuitat.

Poftiti de va distrati, boieri dumneavoastra!”

ing. @Aurel Racautanu – proprietarIMG_4650 IMG_4668 IMG_4619 IMG_4618 IMG_4598 IMG_4536 IMG-20150204-00386 IMG-20150204-00387 IMG-20150204-00388 IMG-20150204-00393

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

IMG_4535 IMG_4543 IMG_4556 IMG_4619 IMG_4622 IMG_4634 IMG_4640 IMG_4652 IMG_4667 IMG_4674 IMG_4681 IMG_4687

Categories: Uncategorized
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

